Friday, March 20, 2015

Human rights at Ararb/حقوق الانسان عند العرب



 
I speak today about human rights, which I considered it an essential part of Christianity,
 
while, If some of the churches, in an earlier era, violated human rights
But they overhauled, and became interested in the details  of  the rights of the individual
 
But what about the others? Who are still continuing in violating life and its details
 
Is not it time for reform?
 
  Today,  I'll not touch  the Christian concept of human rights, because Jesus in the New Testament, explained and draw all the features of this issue.
 
Today I wish to speak about the concept of human rights, as a specialized  in  the  international  Human  rights  Law.
 
Human rights cannot be a separate part, it is an integrated unit
And no nation can draw their own standards of  human  rights.
 
The hustle which we hear now from Saudi Arabia and some  countries who  are trying to appease Saudi Arabia. Under the name of Islam,
Is completely contrary to human rights norms
 
And where they are states, and are members of international human rights organizations of the United Nations
They have to be clear
Or to withdraw themselves from international treaties
Or they have to abide  the rules and provisions of international human rights law.
 
There is a third way, may these countries have  to  do,  which  is  they  have to  form their own human  rights  law, and make  the world know about  its details,  and  if  it  is  not  apply  to  the  Human  Law  treaties,  they  must  pull  themselves  out  from  international  treaties.
 
 
When the Saudis accused the Syrian regime that they violates human rights
They first, have to apply the rules of human rights in Saudi Arabia.
 
And of course the Syrian regime is creative in human rights abuses.
 
So,  those who cannot listen to the  criticism from others
 they  are Not entitled to criticize any one
 Especially if they were swimming in a swamp of violations
 
That human being is a human being  wherever he  live
And everyone has the right to get his/her rights, and to ensure their dignity,  which  is  granted  by  God
 
 
 
اتكلم  اليوم  عن  حقوق  الانسان  التي  اعتبرها  جزء  اساسي  من  المسيحية،
 
اذا  كانت  بعض  الكنائس،  في  حقبة  سابقة،  انتهكت  حقوق  الانسان
لكنها  اصلحت، و  اصبحت  تهتم في  تفاصيل  حقوق  الفرد
 
لكن  ماذا  عن  الاخرين؟  الذين  لازالوا  مستمرين  في  اتنهاك  الحياة  و  تفاصيلها
ألم  يحن  الوقت  للاصلاح؟
 
 لن  اتطرق  اليوم  الى  المفهوم  المسيحي  لحقوق  الانسان، لان  يسوع  في العهد  الجديد،  اسهب  ورسم  كل  معالم  هذه  القضية
 
 
 
اليوم  اود  ان  اتكلم  عن  مفهوم  حقوق  الانسان  بحيث  انني  متخصص  به
 
حقوق  الانسان   لا  يمكن  ان  يتجزأ، بل هو  وحدة  متكاملة 
و  لا  يمكن  لاي  دولة  ان  ترسم  معايير  خاصة  بها
 
ان  الهرج  الذي  نسمعه  الان  من  السعودية  و  بعض  الدول  التي  تحاول   استرضاء  السعودية 
 
تحت  اسم   الاسلام
هو  مناف  تماما  لقواعد  حقوق  الانسان
 
و بحيث  انهم  دول،  و  هم  اعضاء  في  منظمات  حقوق  الانسان  التابعة  للامم  المتحدة
عليهم  ان  يكونوا  واضحين
او  ان  ينسحبوا  من  المعاهدات  الدولية
او  عليهم  ان  يلتزموا  بالقواعد  و  احكام  القانون  الدولي  لحقوق  الانسان
 
 
 
هناك  طريق  ثالث،  و  هو  ان  تلك  الدول  عليهم  ان   يشكلوا  قانونا  خاصا  بهم،  و  يعلموا  العالم  بتفاصيله
 وإذا كان لا ينطبق مع معاهدات القانون الإنساني، يتعين عليهم أن يسحبوا ذاتهم من المعاهدات الدولية.
 
عندما  يتهم  السعوديين  النظام  السوري  بانه  ينتهك  حقوق  الانسان
عليهم  اولا، ان  يطبقوا  قواعد  حقوق  الانسان  في  السعودية
و  بالطبع  النظام  السوري  ابدع  في  انتهاكات  حقوق  الانسان
 
 
 
 
أن أولئك الذين لا يستطيعون الاستماع إلى النقد من الآخرين
  لا يحق لهم انتقاد أي واحد
  خاصة إذا كانوا يسبحون في مستنقع من الانتهاكات
 
 
ان  الانسان  هو  انسان  اينما  يعيش
و  لكل  انسان  الحق  في  ان  يحصل  على  حقوقه,  و  ان  يضمن  كرامته التي  منحها   الله
 
 



Editor: Rev.Spyridon Tanous
Greek Orthodox Church Γ.Ο.Χ- Sweden
www.christ-prayer.org