Thursday, May 19, 2016

Renewable Heresy/ البدعة المتجددة


Dear beloved
As you know, the Divine Liturgy consists of two parts after the Office of Oblation , which  is  Preparation of the  bread and  wine.
The first section is called catechumens
And they are for those who did not receive their faith yet
They do not say the Creed  of the Faith, which is to say from those who received the holy faith
You are in the church repeating  the Creed
But the multitude of questions that I encounter

Made me fall in the  doubt  about  the understanding of many people  who are claiming that  they  have  a  clear faith.

Of course we have to be aware about  the fact,  that is the Creed of faith consists of several clips are all are combined forming the faith , in which is the essence of our faith.

And when we repeat the Creed,  that  meaning  we  announce  our faith publicly, and we announce that we believe in all the parts of the Creed, and all its details.
Because the faith is an integral part, it is an integrated unit which is indivisible.

Many argue and say, for example, what's the difference if we go to other non-Orthodox Churches
The fact about who asking such a question is simply to point out that the owner of the question  believe in what is not known to  him

The Creed is  entirely derived from the Bible
And has been adopted by the Council of Nicea and Constantinople
where it  became a Christian constitution, so the  person  declare publicly, about  his  entirely faith.

Arguers argue, for example, cutting  a part  of  the Creed   "In one holy catholic and apostolic Church; we acknowledge one baptism"

The problem with the owners of these controversy, they did not fully read the  creed, and are not interested in the  whole  Creed, but they  are looking what satisfies their goals.
Dear beloved,  In one holy catholic and apostolic Church, is the Church of the Holy Seven Ecumenical Councils
And those  who split themselves  from the  Holy Seven Ecumenical Councils, have been dissented themselves  from the holy faith, where they established to themselves a new Creed with  new faith which is inconsistent with the one holy Church

 Unlike non-Chalcedon churches, and those  who claim themselve that  they  are  renewable churches

The Orthodox Church, is the only holy  body that has maintained the one Church and one of faith
So,  the lack of understanding of faith is problematic in the Christian life, so how can we repeat what we do not understand?
If we repeats the words we do not understand this means  we do not believe in it?

Dear beloved
the time of Arius and Nestorius  are still present in many of the groups to the moment, they  are  gathering people  through seduction and money.

Not through faith, because they do not have faith
And our Lord has cautioned them that they Flash wolves

Do not be accessible prey
And remind you, when you possess faith, you become able to move mountains
And who has doubted in  this  fact, he doubted in Christ himself



ايها  الاحبة
كما  تعرفون ,  ان  القداس  الالهي  يتألف  من  قسمين  بعد  قسم  تهيئة  القرابين
القسم  الاول  يدعى  الموعوظين
و  هم من  اجل  هؤلاء  الذين  لم  ينالوا  الايمان
فهم  لا  يقولون  قانون,  او  دستور  الايمان,  الذي  يقوله  من نال  الايمان  المقدس
انتم  في  الكنيسة  ترددون  قانون  الايمان
لكن  من  كثرة  الاسئلة  التي  تصادفني

بدأت  اشك  في  فهم  الكثيرين  للايمان  الذين  من  المفترض  هم  يؤمنون  به
بطبيعة  الحال  علينا  ان  نكون  مدركين  للحقيقة  و  هي  ان  قانون  الايمان  يتألف  من  عدة  مقاطع  تشكل  كلها  مجتمعة  القانون  الايماني  الذي  يشكل  جوهر  ايماننا

و  عند  تلاوة  القانون  نحن  نشهر  ايماننا  للعلن,  و  نعلن  باننا  نؤمن  بكل  اجزاء  القانون  و  كل  تفاصيله
لان  الايمان  لا  يتجزأ  فهو  وحدة  متكاملة غير  قابلة  للقسمة

كثيرون  يجادلون   و  يقولون  على  سبيل  المثال,  ما  الفرق  اذا  ذهبنا  الى  كنائس  اخرى  غير  ارثوذكسية
بالحقيقة  ان  طرح  هكذا  سؤال  هو  بكل  بساطة  يشير  الى  ان  صاحب  السؤال  يؤمن  بما  لا  يعرف

ان  قانون  الايمان  بكامله  مستقى  من  الكتاب  المقدس
و كما  هو  معروف  تم  اعتمادة  في  مجمع  نيقية  و  القسطنطينية
و  اصبح  هو  دستور  اشهار  المسيحي  لايمانه

يجادل  المجادلون ,  على  سبيل  المثال,  مستقين  من  الدستور  كنيسة  واحدة  جامعة  مقدسة  رسولية,  و  معمودية  واحدة

المشكل  مع  اصحاب  الجدل,  انهم  لم  يقرؤا القانون  كاملا,  و  لا  يعنيهم  منه  الا  ما  يلبي  طموحهم
ايها  الاحبة,  ان  الكنيسة  الواحدة  الجامعة  المقدسة  الرسولية,  هي  كنيسة  المجامع  المسكونية  المقدسة  السبعة
و  من  انشق  عن  هذه  المجامع,  قد  انشق  عن  قانون  الايمان,  حيث  وضعوا  لنفسهم  قانون  ايمان  اخر لا  يتفق  مع  الكنيسة  الواحدة


بعكس  الكنائس  الغير  خلقيدونية،  و ما  يدعى  الكنائس  المتجددة
ان  الكنيسة  الارثوذكسية,  هي  الوحيدة  التي  حافظت  على  الكنيسة  الواحدة  و  الايمان  الواحد

اذا,  ان عدم  فهم  الايمان  هو  اشكالية  في  حياة  المسيحي,  فكيف  نردد  ما  لا  نفهم؟
في  حال  اننا  نردد  كلمات  لا  نفهمها    هذا  يعني  اذا  نحن  لا  نؤمن؟
ايها  الاحبة
ان  الكنيسة  منذ  زمن  اريوس  و  نسطور,  و  هم  لازالوا  موجودين  في  كثير  من  الجماعات  الى  هذه  اللحظة,  قد  جلبوا  الناس  اليهم  من  خلال   الاغراء  و  الاموال
ليس  من  خلال  الايمان,  لانهم  لا  يملكون  الايمان
و  قد  نبه  ربنا  الى  هؤلاء  انهم  الذئاب  الخاطفة
فلا  تكونوا  فريسة  سهلة  المنال
و  اذكركم,  عندما  تملكون  الايمان  تصبحون  قادرين  على  تحريك  الجبال
و  من  يشك  بذلك  فهو  يشك  بالمسيح  نفسه


Editor: Rev.Spyridon Tanous
 Greek Orthodox Church Γ.Ο.Χ
 www.christ-prayer.org