Dear beloved
As you know,
the Divine Liturgy consists of two parts after the Office of Oblation ,
which is Preparation of the bread and
wine.
The first
section is called catechumens
And they are
for those who did not receive their faith yet
They do not
say the Creed of the Faith, which is
to say from those who received the holy faith
You are in
the church repeating the Creed
But the
multitude of questions that I encounter
Made me fall
in the doubt about the understanding of many people who are claiming that they
have a clear faith.
Of course we
have to be aware about the fact, that is the Creed of faith consists of
several clips are all are combined forming the faith , in which is the
essence of our faith.
And when we
repeat the Creed, that meaning
we announce our faith publicly, and we announce that we
believe in all the parts of the Creed, and all its details.
Because the
faith is an integral part, it is an integrated unit which is indivisible.
Many argue
and say, for example, what's the difference if we go to other non-Orthodox
Churches
The fact
about who asking such a question is simply to point out that the owner of the
question believe in what is not known
to him
The Creed
is entirely derived from the Bible
And has been
adopted by the Council of Nicea and Constantinople
where
it became a Christian constitution, so
the person declare publicly, about his
entirely faith.
Arguers
argue, for example, cutting a
part of the Creed
"In one holy catholic and apostolic Church; we acknowledge one
baptism"
The problem
with the owners of these controversy, they did not fully read the creed, and are not interested in the whole
Creed, but they are looking
what satisfies their goals.
Dear
beloved, In one holy catholic and
apostolic Church, is the Church of the Holy Seven Ecumenical Councils
And
those who split themselves from the
Holy Seven Ecumenical Councils, have been dissented themselves from the holy faith, where they established
to themselves a new Creed with new
faith which is inconsistent with the one holy Church
Unlike
non-Chalcedon churches, and those who
claim themselve that they are
renewable churches
The Orthodox
Church, is the only holy body that has
maintained the one Church and one of faith
So, the lack of understanding of faith is
problematic in the Christian life, so how can we repeat what we do not
understand?
If we
repeats the words we do not understand this means we do not believe in it?
Dear beloved
the time of
Arius and Nestorius are still present
in many of the groups to the moment, they
are gathering people through seduction and money.
Not through
faith, because they do not have faith
And our Lord
has cautioned them that they Flash wolves
Do not be
accessible prey
And remind
you, when you possess faith, you become able to move mountains
And who has
doubted in this fact, he doubted in Christ himself
|
ايها الاحبة
كما تعرفون , ان
القداس الالهي يتألف
من قسمين بعد
قسم تهيئة القرابين
القسم الاول يدعى
الموعوظين
و هم من اجل هؤلاء
الذين لم ينالوا
الايمان
فهم لا يقولون
قانون, او دستور
الايمان, الذي يقوله
من نال الايمان المقدس
انتم في الكنيسة
ترددون قانون الايمان
لكن من كثرة
الاسئلة التي تصادفني
بدأت اشك في
فهم الكثيرين للايمان
الذين من المفترض
هم يؤمنون به
بطبيعة الحال علينا
ان نكون مدركين
للحقيقة و هي
ان قانون الايمان
يتألف من عدة
مقاطع تشكل كلها
مجتمعة القانون الايماني
الذي يشكل جوهر
ايماننا
و عند تلاوة
القانون نحن نشهر
ايماننا للعلن, و
نعلن باننا نؤمن
بكل اجزاء القانون
و كل تفاصيله
لان الايمان لا
يتجزأ فهو وحدة
متكاملة غير قابلة للقسمة
كثيرون يجادلون و
يقولون على سبيل
المثال, ما الفرق
اذا ذهبنا الى
كنائس اخرى غير
ارثوذكسية
بالحقيقة ان طرح
هكذا سؤال هو
بكل بساطة يشير
الى ان صاحب
السؤال يؤمن بما
لا يعرف
ان قانون الايمان
بكامله مستقى من
الكتاب المقدس
و كما هو معروف
تم اعتمادة في
مجمع نيقية و
القسطنطينية
و اصبح هو
دستور اشهار المسيحي لايمانه
يجادل المجادلون
, على
سبيل المثال, مستقين
من الدستور كنيسة
واحدة جامعة مقدسة
رسولية, و معمودية
واحدة
المشكل مع اصحاب
الجدل, انهم لم يقرؤا
القانون كاملا, و لا يعنيهم
منه الا ما يلبي طموحهم
ايها الاحبة, ان الكنيسة الواحدة
الجامعة المقدسة الرسولية,
هي كنيسة المجامع
المسكونية المقدسة السبعة
و من انشق
عن هذه المجامع,
قد انشق عن قانون الايمان,
حيث وضعوا لنفسهم
قانون ايمان اخر لا
يتفق مع الكنيسة
الواحدة
بعكس الكنائس الغير
خلقيدونية، و ما يدعى
الكنائس المتجددة
ان الكنيسة الارثوذكسية, هي الوحيدة التي
حافظت على الكنيسة
الواحدة و الايمان
الواحد
اذا, ان عدم فهم الايمان هو اشكالية في حياة المسيحي,
فكيف نردد ما لا نفهم؟
في حال اننا
نردد كلمات لا نفهمها هذا
يعني اذا نحن لا نؤمن؟
ايها الاحبة
ان الكنيسة منذ زمن اريوس
و نسطور, و هم لازالوا
موجودين في كثير
من الجماعات الى هذه اللحظة,
قد جلبوا الناس
اليهم من خلال
الاغراء و الاموال
ليس من خلال
الايمان, لانهم لا يملكون الايمان
و قد نبه ربنا الى هؤلاء انهم
الذئاب الخاطفة
فلا تكونوا فريسة
سهلة المنال
و اذكركم, عندما
تملكون الايمان تصبحون
قادرين على تحريك
الجبال
و من يشك بذلك فهو يشك بالمسيح
نفسه
|
Editor: Rev.Spyridon Tanous
Greek Orthodox Church Γ.Ο.Χ
www.christ-prayer.org