Thursday, February 25, 2016

Incense of blood and hatred/ بخور الدم و الحقد




One Of the most beautiful prayers are our Monologues to God, saying,
Let my prayer be set forth before thee as incense
But about any incense we  are talking!
Is it for the pure incense that rises before God in His holy throne, or for something else not Incense!

There are those who no longer have sources of purity of incense
Because their  incense turned into altars of hatred, mixed with the stench of death and barrels of death!
Their incense no longer gives the smell of perfume, because they have used the bodies of children who burns by barrels of death which produces stinking and mold.

Their incense not and will not go up in front of God, but climbs in front of the Devil

So teaches us St. John Chrysostom
Let my prayer be set forth before thee as incense; My prayers go up to you directly, not with evil things, I mean nothing defiled, none of the work of the devil. "

The Lord said to Moses: "incense which  you made do not make it for yourselves; but it shall be holy to the Lord."

They no longer have the pure and holy incense, but have used burnt offerings which mixed with the blood of children, reeking of it the smell of gunpowder, murder, death, hatred and malice
They turned their altars into injustice houses


They have forgotten that:
"An unjust man is an abomination to the just: and he that is upright in the way is abomination to the wicked."
They claims the faith,  but  the  Lord  said  to  you  that: Because of your unbelief..
If ye have faith as a grain of mustard seed, ye shall say unto this mountain, Remove hence to yonder place; and it shall remove; and nothing shall be impossible unto you

But their faith is the faith of injustice

So, they've sold it for some silver, and they bought to themself  fields of blood.





من  اجمل  صلواتنا هي  مناجاتنا  الى  الله  قائلين
لتستقم  صلاتي  كالبخور  امامك
و  لكن  عن  اي  بخور  نتكلم
هل  عن  البخور النقي  الذي  يرتفع  امام  الله  في  عرشه المقدس,  ام  عن شئ  اخر  ليس  بخور

 هناك  من لم  يعد  يمتلك  مصادر  نقاء  البخور  حيث


بخورهم تحول  الى  مذابح  الحقد الممزوج برائحة  الموت و براميل  الموت

بخور لم  يعد  يعطي رائحة العطر,  بل  باتوا  يستخدمون  اجساد  الاطفال  الذين يحرقون  ببراميل  الموت  التي  تنتج  النتن  و  العفونة,
بخورهم  لم  و  لن  تصعد  امام  الله,  بل  يصعد  امام  الشيطان



هكذا يعلمنا  القديس  يوحنا  الذهبي  الفم
"لتكن صلاتي كالبخور قدامك. فلترتفع صلاتي إليك مباشرة، لا شر فيها، أعني لا شيء دنس، لا شيء من عمل الشيطان"


أن الرب قال لموسى : " البخور الذي تصنعه لا تصنعوه لأنفسكم، بل يكون مقدسا للرب".

و  هم  لم  يعد  لديهم  بخور مقدسا نقيا,  بل  باتوا  يستخدمون محرقات ممزوجة  بدماء  الاطفال,  يفوح  منها  رائحة  البارود و  القتل  و  الموت و  الكراهية  و  الحقد

حولوا  مذابحهم   الى  بيوت  الظلم

و  قد  تناسوا  ان
"اَلرَّجُلُ الظَّالِمُ مَكْرَهَةُ الصِّدِّيقِينَ، وَالْمُسْتَقِيمُ  الطَّرِيقِ مَكْرَهَةُ الشِّرِّيرِ"

يدعون  الايمان  و  لكن الرب  قال  لهم
لِعَدَمِ إِيمَانِكُمْ. فَالْحَقَّ أَقُولُ لَكُمْ لو كان لكم إيمان مثل حبة خردل، لكنتم تقولون لهذه الجميزة انقلعي وانغرسي في البحر فتطيعكم

لكن  ايمانهم هو  ايمان  الظلم

لقد  باعوه  بثمن  الفضة,  و  اشتروا  لهم  حقول  دماء



Editor: Rev.Spyridon Tanous
Greek Orthodox Church Γ.Ο.Χ
www.christ-prayer.org

Saturday, February 20, 2016

The Pharisee and publican/ الفريسي و العشار



At the beginning of the preparation of Lent, the  first  period  of  the  time of Triodion, the church opens preparations for the gospel of the Pharisee and publican

Perhaps the best that can be said about the Pharisee and publican is the description that  given to us by St. John Chrysostom

St. John Chrysostom said:

When I referred to the Pharisee and the publican, I supposed that they have two vehicles the virtue and the vice, I pointed to the fact of both of them, how useful it is the humble of the spirit, and how corrupted is  the pride ?!
The pride need to fasts and make tithing  for  his vehicle not recede, while the humble spirit need  the sin,  but he precedes the Pharise's horse , even it led by a poor (in the works of righteousness)! Because, who was More evil than  the publican, however, he has a modest soul and called himself a  siner,
However, he has become more highness than the Pharisee who has had to speak about his fasts and pay tithes ...

The evils of the publican have  been removed , and grabbed from  him the sources of all evils, which  are the vainglory and pride. On this basis, the Apostle Paul teaches us, saying: "But let every man prove his own work, and then shall he have rejoicing in himself alone, and not in another." (Galatians 6: 4).


St. John Chrysostom said:
 in the Sermon on the fifth, the Pharisee rode vehicle pulled by pride, while the vehicle publican drawn linear with humility;
The first crashed and tumbled, and the second risen and it raised after forgiven the sins of the publican humility







في بداية زمن التحضير للصوم المقدس، المرحلة  الاولى من زمن التريودي، تفتتح  الكنيسة التحضيرات بانجيل  الفريسي و العشار
لربما افضل ما يمكن ان يقال عن الفرسي و العشار هو الوصف الذي قدمه لنا القديس يوحنا الذهبي الفم

يقول  القديس  يوحنا  الذهبي  الفم

عندما أشرت أخيرًا إلى الفريسي والعشار، وافترضت أن لهما مركبتان هما الفضيلة والرذيلة، أشرت إلى حقيقة كل منهما، كم هو مفيد تواضع الروح، وكم هو مفسد الكبرياء؟!

فالكبرياء وإن لازمه البرّ والأصوام وتقديم العشور فإن مركبته تتقهقر، وأما تواضع الروح وإن لازمه الخطية، لكنه يسبق حصان الفريسي، ولو كان الذي يقوده فقيرًا (في أعمال البرّ)! لأنه من كان أشر من العشار، ومع ذلك إذ كانت روحه متواضعة ودعى نفسه خاطئًا، وهو بحق خاطئ، إلا أنه سما على الفريسي الذي كان له أن يتكلم عن أصوامه ودفع العشور...

لقد نُزعت الشرور عن العشار، إذ اُنتزع عنه أم كل الشرور، أي المجد الباطل والكبرياء. وعلى هذا الأساس يعلمنا الرسول بولس، قائلًا: "ليمتحن كل واحد عمله، وحينئذ يكون له الفخر من جهة نفسه فقط لا من جهة غيره" (غل 6: 6).


قال  القديس يوحنا الذهبي الفم في عظته الخامسة ،

  أن الفريسي ركب مركبة يجرها  الكبرياء،
 بينما مركبة العشار تجرها الخطية مع التواضع؛
الأولى تحطمت وهوت، والثانية ارتفعت وعلت بعد أن غُفرت خطايا العشار بتواضعه




Editor: Rev.Spyridon Tanous
 Greek Orthodox Church Γ.Ο.Χ
 www.christ-prayer.org